Een nieuwe website én inhoud: dit gaat er veranderen op Ondertussen.nl

Je ziet het goed: Ondertussen.nl ziet er anders uit! We hebben de koers van de website namelijk gewijzigd. Ik neem je mee in onze gedachtegang:

Hoe het allemaal begon…

In september 2010 werd Ondertussen.nl opgezet, met het doel nieuws toegankelijk te maken voor jongeren. Zo’n website was er namelijk nog niet. Er was ook nauwelijks social media (we krabbelden toentertijd nog op Hyves ;-)). Inmiddels zijn we zes jaar verder en ziet de wereld er heel anders uit. Iedereen leeft met een smartphone in de hand en op elk mogelijk social media-platform word je doodgegooid met nieuws. Zo veel en zo negatief dat je soms denkt dat de wereld verrot is.

Het nieuws is een aaneenschakeling van zaken die niet normaal zijn, vaak negatief zijn en je niet verder helpen. En dan ook nog eens heel veel van hetzelfde, op verschillende websites. Daar wordt niemand gelukkig van.

Dat moet toch anders kunnen?

Wij denken van wel, en daarom gooien we het roer om. Het mainstream nieuws laten we los, dat kun je namelijk overal al vinden. In plaats hiervan proberen we je twee à drie keer per dag aan het denken te zetten met inspirerende, herkenbare en verklarende verhalen. Die kunnen van actuele tot persoonlijke onderwerpen gaan. Wij geloven namelijk dat je gelukkig wordt als je snapt wat er in de wereld gebeurt, en jezelf kunt blijven ontwikkelen. En dat geluk heb je zelf in de hand.

Bij een nieuw design horen ook nieuwe categorieën. Een korte uitleg:

  • IK gaat over geluk, persoonlijke ontwikkeling, gezondheid en relaties in de breedste zin van het woord
  • DENKEN over actualiteit, politiek en maatschappelijke trends
  • DOEN gaat over studeren, werken, ondernemen, geld verdienen en sparen
  • DROMEN over een betere wereld en alles wat daarbij komt kijken

Wij hebben achter de schermen met veel plezier aan deze koerswijziging gewerkt en hebben er super veel zin in. Laat je ons weten wat jij ervan vindt? We zijn trouwens altijd op zoek naar talentvolle schrijvers, dus mocht je goede ideeën hebben: stuur ons dan een mailtje!


Dit artikel werd al 67 keer gedeeld.